wtorek, 15 czerwca 2010

Kraje z jednym medalem Igrzysk Olimpijskich - TOGO

Benjamin Boukpeti - Kajakarstwo Górskie - slalom k-1 - Pekin 2008

( Brąz )
Kolejny medalista o bardzo ciekawej biografii. Benjamin Boukpeti, urodził się we Francji. Jego ojciec pochodzi z Togo, matka jest Francuzką. Ma brata i dwie siostry, on i brat urodzili się we Francji, siostry w Togo. Zaczął treningi w wieku 10 lat, od razu objawił się jako ogromny talent. Na pytanie, czemu reprezentuje Togo odparł - Zaczynałem uprawiać ten sport we Francji, gdzie jest bardzo ciężka selekcja. Gdy odniosłem kontuzje, dostanie się do kadry narodowej graniczyło z cudem. Byłem porostu za stary - wyjaśnia Benjamin. Dlatego wybrałem starty dla kraju ojca, byłem w Togo raz, ale teraz będę tam częstym gościem. Debiutował na Igrzyskach Olimpijskich w Atenach. Gdzie zajął 18 miejsce, było to najlepsze miejsce sportowca z Togo w historii. - W Afryce wszystko, skupia się wokół piłki. Kajakarstwo to sport prawie egzotyczny, ale cieszę się ze go promuje - tłumaczy Boukpeti. We Francji trenował razem z, Fabianem Lefevre srebrnym medalista z Pekinu. Po pięknej walce Benjamin Boukpeti zdobył, brązowy medal pierwszy dla Togo w historii. Mieszka w Tuluzie, jest w gronie 40 sportowców którzy promują, pokój poprzez sport na świecie.

Benjamin Boukpeti na pekińskim torze kajakarstwa górskiego

1 komentarz: